گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان در این سیستم فعالیت کرد؟ آپدیت ۲۰۲۴ !

  • 24 فروردین 1401
  • بروزرسانی: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 9 دقیقه
  • 1676 بازدید


گوگل این روزها دیگر تنها موتور جستجوی ساده نیست؛ این مجموعه بزرگ و قدرتمند دارای سرویس‌های مختلفی در عرصه‌های متفاوت نیز است. یکی از سرویس‌های ویژه گوگل، گوگل ادسنس است. برای این که بدانید گوگل ادسنس چیست ما در این مطلب به صورت دقیق و جامع این سرویس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در حالت کلی یکی از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل همین سرویس ادسنس است که می‌توان از آن درآمدزایی مناسبی هم داشت. این سرویس کاملا رایگان است و با فعالیت در آن و دانستن و آگاهی از اصول این سرویس می‌توان منبع درآمد خوبی را به دست آورد. اگر شما نیز مشتاق به آگاهی بیشتر نسبت به این سرویس ویژه گوگل هستید، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

از کجا برای طراحی اپلیکیشن و وب اپ شروع کنید؟
شما می توانید فرم مشاوره قیمت ما رو پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.
سفارش خدمت

گوگل ادسنس چیست و چگونه کار می‌کند؟

ابتدایی‌ترین سوالی که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید این است که گوگل ادسنس چیست؟ به همین دلیل ما با پایه‌ای‌ترین مسئله یعنی تعریف اولیه این سرویس مطلب را آغاز می‌کنیم.

در حقیقت گوگل ادسنس سرویس تبلیغاتی رایگان است که می‌توان در آن به عنوان نمایش‌دهنده تبلیغات دیگران عمل کرد و از این راه کسب درآمد داشت. البته برای کاربران ایرانی کسب درآمد از این سرویس به دلیل مسائل مختلف مانند عدم پشتیبانی گوگل از ایران، کمی دشوار خواهد بود.

ابته این سرویس را با سرویس گوگل ادوردز اشتباه نگیرید چرا که کلا دارای مقوله های جدا از هم هستند.

گوگل ادسنس چیست؟

درواقع این سرویس به افراد مختلف اجازه می‌دهد که بتوانند انواع تبلیغات تصویری و ویدیوئی را روی وب‌سایت خود که با محتوای تبلیغ همراستا است، قرار داده و از این راه به کسب درآمد بپردازند. قطعا تا به حال وب‌سایت‌های خارجی زیادی را مشاهده کرده‌اید که در اطراف صفحه نمایش همواره تبلیغاتی به شکل ویدیو یا بنر دیده می‌شوند که این دقیقا همان سرویس ادسنس است.

این سرویس که از سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرده و روزبه‌روز در حال گسترش است، به افراد زیادی کمک کرده است بدون آن که با تبلیغ‌کننده به صورت مستقیم مذاکره کنند، با نمایش تبلیغ آن‌ها کسب درآمد کنند.

این نکته نیز قابل ذکر است که بخش زیادی از درآمد گوگل، از طریق همین سرویس به دست می‌آید. در شرایط کنونی سهم وب‌سایت نشرکننده تبلیغ ۶۸ درصد و سهم گوگل از هزینه تبلیغ ۳۲ درصد است.

در ادامه به بررسی بیشتر این سرویس جذاب شرکت گوگل می‌پردازیم و با روش شرکت در این سرویس نیز آشنا خواهیم شد.

این مطلب رو حتما ببینید:
نحوه دریافت تمام مجوزهای فروشگاه اینترنتی در سال ۱۴۰۳

گوگل ادسنس چیست

معیار دریافت سود از تبلیغات چگونه است؟

حال که با کارکرد کلی این سرویس آشنا شدید و تا حدی به پاسخ این سوال که گوگل ادسنس چیست رسیدید، حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید این سرویس چگونه باعث سود می‌شود و در حقیقت درآمد وب‌سایتی که تبلیغ را روی صفحه خود قرار می‌دهد چگونه به دست می‌آید.

در حالت کلی دو روش کسب درآمد وجود دارد؛ یکی پرداختی براساس بازدید و میزان بازدیدکننده‌ها و دیگری براساس میزان کلیک. در روش اول بازدیدکنندگانی که وارد سایت شده و تبلیغ را مشاهده می‌کنند، خواه به آن توجه کرده و روی آن کلیک کنند یا خیر، موردنظر هستند. اما در روش دوم، پرداختی‌ها براساس کلیک روی تبلیغ صورت می‌گیرد؛ یعنی کاربر حتما باید روی تبلیغ کلیک کرده و صفحه مربوط به آن را باز کند و فقط بازدید از سایت ابتدایی و مشاهده تبلیغ در صفحه وب‌سایت مبدا کفایت نخواهد کرد. البته لازم به ذکر است که در روش اول که براساس بازدید است، پرداخت بر اساس هر بازدید صورت نمی‌گیرد و بر اساس هر ۱۰۰۰ بازدید است. اما برای روش دوم هر کلیک سود خود را دارد. برای سایت‌های پربازدید قطعا روش اول می‌تواند روش خوبی باشد؛ اما اکثرا روش دوم را ترجیح می‌دهند.

جالب است بدانید استارتاپ های بسیاری امروزه به صورت فعال از سرویس گوگل ادسنس بهره می برند و حتی کسب درآمد می کنن!

روش پرداختی گوگل در سرویس گوگل ادسنس به صورت چک یا واریز اینترنتی خواهد بود.

چگونگی فعالیت در گوگل ادسنس

حال که با این سرویس جذاب گوگل آشنا شدیم، باید بدانیم که اصلا چگونه می‌توان در آن فعالیت کرد و شروط لازم برای رسیدن به منبع درآمد از این طریق چیست. این که بدانیم گوگل ادسنس چیست و چگونه کار می‌کند، ممکن است دید خوبی را در اختیار ما قرار دهد، اما قطعا برای فعالیت در آن نیاز به آگاهی و اطلاعات بیشتری است.

در حالت کلی برای فعالیت و کسب درآمد از طریق این سرویس شرکت گوگل، سه شرط اصلی وجود دارد. اول این که وب‌سایتی با زبان خارجی داشته باشید. یک وب سایت مدرن و شکلیل و کاربرپسند؛ دوم این که محتوای مناسب تولید کرده و بازدیدکننده‌های زیادی را جذب کنید و سوم ثبت نام و قرار دادن تبلیغات است که خود دارای اصول مهمی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ثبت نام در گوگل ادسنس

برای ثبت نام در سرویس گوگل ادسنس تنها کافی است وارد نشانی اینترنتی این سرویس در گوگل شوید. حال باید حساب کاربری مخصوص خود را بسازید. البته اگر پیش‌تر حساب گوگل یا جیمیل داشته‌اید، می‌توانید از آن برای وارد شدن به ادسنس استفاده کنید.

این مطلب رو حتما ببینید:
گیت چیست ؟ تمام نکات درمورد git در سال ۲۰۲۴

پیش از قرار گرفتن بین وب‌سایت‌هایی که گوگل آن‌ها را در سرویس ادسنس خود به رسمیت می‌شناسد، باید مراحلی را طی کنید. برای این منظور نیاز به تایید هویت، محل زندگی خود و اضافه کردن کد مخصوص سرویس ادسنس به وب‌سایت خود دارید که گوگل بتواند وب‌سایتتان را تشخیص دهد. در حقیقت قبل از این مرحله و تا زمان تایید توسط گوگل، نمی‌توانید تبلیغی را روی وب‌سایت خود قرار دهید. بعد از تایید می‌توانید از کسب درآمد از این طریق لذت ببرید. همچنین در انتها نیز اطلاعات پرداختی خود را وارد کرده که گوگل بتواند سود حاصل از تبلیغات را واریز کند.

پس از تایید و سپری شدن این مراحل، حال باید تبلیغات را روی وب‌سایت خود قرار دهید. به این منظور وارد پنل کاربری خود در سرویس گوگل ادسنس شده و Ad Unit را انتخاب می‌کنید.

در اینجا باید اندازه تبلیغی که در وب‌سایت به نمایش درمی‌آید مشخص شود. همچنین نوع تبلیغ اعم از ویدیوئی، بنر، میان محتوایی و … نیز باید مشخص شوند. در آخر گوگل کد جاوا اسکریپنی را در اختیارتان قرار می‌دهد که باید آن را در محل مدنظر خود برای نمایش تبلیغ در وب‌سایت قرار دهید. بعد از نهایی شدن، تبلیغات به نمایش درآمده و براساس بازدید یا کلیک که تبلیغ‌کننده مشخص کرده است، سود به حساب شما واریز خواهد شد.

آیا می‌توان از گوگل ادسنس در ایران استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد بهره‌مندی از گوگل ادسنس در ایران به دلایلی مثل تحریم، ممکن نیست. اما برای این کار روش‌هایی نیز وجود دارد. می‌توان در مرحله ثبت نام، آدرس یکی از آشنایان خود را که در خارج از ایران زندگی می‌کنند وارد کنید. نکته مهم دیگر آن است که زبان وب‌سایتتان حتما باید انگلیسی باشد و این که گوگل سایت‌هایی با پسوند .ir را به هیچ عنوان مجاز به حضور در این سرویس نمی‌داند؛ بنابراین حتما از پسوندهای جهانی مانند .com برای وب‌سایت خود استفاده کنید.

آشنایی با انواع تبلیغات

در انتها و برای تکمیل کردن پاسخ این که گوگل ادسنس چیست بهتر است به بررسی انواع تبلیغات در این سرویس نیز بپردازیم. زیرا هر تبلیغی شرایط و ویژگی خود را دارد و حتی انواع تبلیغات روی سود آن‌ها نیز موثر است.

تبلیغات در گوگل ادسنس:

محتوا محور

این نوع تبلیغ می‌تواند کاربر را به همان چیزی که به دنبال آن می‌گردد، برساند. این نوع تلیغ دارای شکل‌های مختلفی است و می‌تواند به شکل متن، تصویر، ویدیو یا بنرهای مختلف باشد.

این مطلب رو حتما ببینید:
طراحی سایت ورزشی باید چگونه باشد؟ چه نیازها و اصولی دارد؟

Page level

این دسته از تبلیغات کاملا هوشمندانه عمل می‌کنند و گوگل تنها در صورتی آن‌ها را نمایش می‌دهد که از تجربه کارکرد خود این تبلیغات و بازخورد آن‌ها اطمینان حاصل کند.

جستجو محور

در این نوع ناشر تبلیغات می‌تواند براساس جستجوی موضوعی خاص تبلیغاتی را روی وب‌سایت خود قرار دهد. این نوع دارای سود کمتری است، اما میزان کلیک در این نوع تبلیغ بسیار بیشتر بوده و به همین دلیل محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده است.

ویدیویی

نوع دیگری از تبلیغات، تبلیغات ویدیویی است که می‌تواند پیش از آغاز ویدیو در وب‌سایت‌هایی که پلیرهای ویدیویی دارند، یا در اواسط آن یا در پایان آن به نمایش دربیایند.

گوگل ادسنس چیست

نتیجه گیری !

در این مطلب سعی شد که سرویس پرمخاطب گوگل ادسنس به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد و پاسخ این پرسش که گوگل ادسنس چیست، به کامل‌ترین شکل داده شود.

همانطور که مطالعه کردید این سرویس گوگل هم یکی از راه‌های کسب درآمد برای خود گوگل است، هم می‌تواند برای صاحبان وب سایت‌های بین‌المللی کسب درآمد کند و هم تبلیغات تبلیغ‌کننده‌ها را به خوبی در معرض دید کاربران زیادی از سراسر دنیا قرار دهد.

در حقیقت این سرویس پلی است که بدون هیچ ارتباط و واسطه‌ای می‌تواند دسته بزرگی از افراد را به خواسته‌های خود برساند. البته همانطور که گفته شد برای بهره‌مندی از این سرویس متاسفانه کاربران ایرانی دچار مشکلاتی هستند که به سختی امکان تایید توسط گوگل وجود خواهد داشت. گوگل ادسنس این باور را در بین بسیاری از افراد پرورش داده است که دنیای اینترنت، فضایی بسیار مناسب برای کسب درآمد بالا است. بنابراین از طریق این پلتفرم و امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهد، دیگر کسب درآمدهای بالا یک رویا نیست و با برنامه‌ریزی درست می توان به آن دست یافت.

سوالات متداول
  • آیا می‌توان از سرویس گوگل ادسنس در ایران نیز استفاده کرد؟

در حالت کلی خیر؛ اما تحت شرایطی با رعایت برخی نکات و ترفندهای اشاره شده در این مطلب، امکان استفاده وجود دارد.

  • آیا گوکل ادسنس سرویسی رایگان است؟

بله، این سرویس گوکل کاملا رایگان است و به راحتی بعد از ثبت نام و تایید گوگل می‌توان در آن کسب درآمد کرد.

  • چرا سود بر حسب کلیک معیار محبوب‌تری است؟

زیرا در روش پرداخت بر اساس بازدید، بر اساس هر ۱۰۰۰ بازدید پرداخت صورت می‌گیرد و بیشتر برای سایت‌های با بازدید بسیار بالا به صرفه است؛ اما در روش پرداخت با هر کلیک، به ازای هر کلیک روی تبلیغ، به صاحب سایت سود تعلق می‌گیرد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)


برچسب ها: دانستنی های وب

مقالات مرتبط

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *