نکاتی که باید قبل از طراحی سایت املاک بدانید!

  • 21 آبان 1401
  • بروزرسانی:
  • بدون نظر
  • 8 دقیقه
  • 1094 بازدید


طراحی سایت املاک

هر شرکت یا کسب‌وکار قابل احترامی در دنیای فعلی باید سایت خود را داشته باشد. اگر تصمیم شما فعالیت نکردن در فضای آنلاین باشد، بخشی زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. براساس آمار منتشر شده برای بازار املاک آمریکا، ۴۴ درصد خریداران خانه یا ملک قبل از خرید در اینترنت جستجو می‌کنند. بدون تردید قابل توجه بودن این آمار برای هر کشور دیگری از جمله ایران نیز صادق است. بنابراین باید هرچه زودتر به فکر طراحی سایت املاک خود باشید. برای این‌که سایت شما موفق شود، خوب بودن آن تنها کافی نیست.

بلکه باید با طراحی آن خریداران را مجاب کنید که شما را به جای رقبایتان انتخاب کنند. سایت شما باید تنها توقف‌گاه آن‌ها قبل از خرید باشد که مشتریان شما به‌شکلی که برایشان خوشایند باشد، اطلاعات لازم را دریافت کنند. سایتی که طراحی بدی دارد و اطلاعات لازم را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار نمی‌دهد، به شهرت صاحب آن لطمه بدی می‌زند.

اما برای طراحی سایت املاک باید به چه نکاتی دقت کنید؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد. پس تا انتها همراه ما بمانید.

اهمیت طراحی وب‌سایت خوب

قبل از توضیح قوانین طراحی سایت املاک، ابتدا بهتر است از اهمیت طراحی وب بگوییم. بازدیدکنندگان سایت شما براساس ظاهری که دارد، ناخودآگاه در مورد شما فرضیه‌سازی می‌کنند. بنابراین اگر چیدمان سایت آشفته و طراحی آن گیرا نباشد، کسب‌وکار شما در چشم آن‌ها معتبر نخواهد بود. این مورد برای همه سایت های صدق می کند. پس مهم نیست که هدف شما طراحی سایت املاک یا مثلا طراحی سایت رستوران است! باید این نکات را رعایت کنید.

بنابراین بازدیدکننده به جای بررسی جاهای مختلف سایت شما و گزینه‌های خرید، آن را ترک خواهد کرد. ورود به سایت شما باید همان حس و حالی را بدهد که فرد با ورود به دفتر کارتان خواهد داشت. اگر بودجه خوبی را به فضای فیزیکی کار خود اختصاص می‌دهید تا فضای حرفه‌ای و راحت را تداعی کند، همین تصمیم را باید زمان اقدام برای طراحی سایت املاک خود بگیرید.

اگر خودتان دانش کافی برای طراحی و توسعه و مراقبت از یک سایت ندارید، می‌توانید از خدمات شرکت‌های مختلف یا فریلنسرها استفاده کنید. یک توسعه‌دهنده و طراح حرفه‌ای وب مهارت‌های لازم را برای طراحی سایت برای املاک دارد.

قوانین طراحی سایت املاک

با توجه به اصول و نکاتی که در ادامه نام می‌بریم، می‌توانید از کیفیت طراحی سایت املاک خود و جذب مشتری با آن، مطمئن شوید. حواستان باشد زمان طراحی باید ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن را در اولویت قرار دهید.

این مطلب رو حتما ببینید:
رابط کاربری UI چیست؟ بررسی تفاوت UI و UX، یکبار برای همیشه!

نام مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید

قبل از شروع فرآیند طراحی سایت املاک، باید نام خوبی را برای آن انتخاب کنید. نام دامنه شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • یک سایت املاک بهتر است دامنه دات کام داشته باشد.
  • تلفظ و به‌یاد سپردن این نام باید راحت باشد.
  • این نام باید مرتبط با املاک باشد یا به آن اشاره کند.
  • از انتخاب نام‌های قدیمی یا طولانی خودداری کنید.
  • در نام مورد نظر نباید از خط ربط (-) استفاده شده باشد.

تصاویر باید واضح و با کیفیت بالا باشند

زمان طراحی سایت املاک باید تصاویری را انتخاب کنید که نمای داخلی و خارجی ملک‌های مورد نظر شما را با کیفیت و وضوح بالا نشان دهند. از تمامی اتاق‌ها، فضای جلوی خانه یا حیاط خلوت یا هر زاویه ممکن از فضای خارجی، عکس باکیفیتی تهیه کنید.

همچنین می‌توانید از فناوری‌های نوآورانه مانند عکاسی سراسرنما یا سه‌بعدی استفاده کنید تا تجربه بصری مشتریان شما عمیق‌تر و درگیرکننده‌تر باشد. خریداران دوست ندارند وقت تلف کنند و اگر تصاویر شما واضح همه چیز ملک را نشان دهند و آن‌ها دیگر نیازی به بازدید حضوری نداشته باشند، بدون شک به فکر استفاده از خدمات سایت شما می‌افتند.

ارائه اطلاعات کامل در مورد ملک و قابلیت‌های مفید دیگر

زمان طراحی سایت املاک علاوه بر استفاده از تصاویر عالی، باید برای هر ملک تمام اطلاعات مربوطه را مشخص کنید. مواردی که در زیر نام می‌بریم تعدادی از آن‌ها هستند و همه چیز بستگی به نظر خود شما دارد:

  • قیمت
  • متراژ (مشخص کردن اندازه اتاق‌ها، حیاط خلوت یا هر بخش مهم دیگر)
  • تعداد طبقات و اتاق‌ها (بهتر است تعداد اتاق خوب‌ها و حمام و سرویس بهداشتی را مشخص کنید.)
  • ارائه اطلاعات مربوط به محله‌ای که ملک مورد نظر آن‌جا قرار دارد.
  • پیشنهاد خانه‌های مشابه

همچنین باید امکانات مفیدی را در سایت خود قرار دهید مانند ماشین حسابی برای تبدیل رهن و اجاره خانه به یکدیگر، نقشه‌های تعاملی، سوالات رایج یا بخش‌های راهنما، نظرهای مشتریان قبلی، امکان رزرو آنلاین بازدید از خانه و موارد دیگر.

زمانی که به بازدیدکنندگان سایت خود تا جای ممکن اطلاعات ممکن را می‌دهید، آن‌ها سریع‌تر می‌توانند تصمیم لازم را بگیرند.

طراحی سایت املاک

هر صفحه از سایت خود را به یک منطقه اختصاص دهید

زمان خرید ملک، انتخاب محله مناسب بسیار مهم است. زمانی طراحی سایت املاک هر صفحه را به یک منطقه یا ناحیه‌ای اختصاص دهید که در آن‌جا گزینه‌هایی را برای خرید، فروش یا اجاره دارید. در مورد آن منطقه اطلاعات مفید و الزامی را ارائه دهید.

این مطلب رو حتما ببینید:
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال ! چطور یک صرافی پول ساز و پر از مخاطب داشته باشیم؟

از طرفی با قرار دادن نقشه این امکان را فراهم کنید که هر کدام از ملک‌ها روی نقشه و در منطقه مورد نظر دیده شوند و مشتری بتواند ببیند اطراف آن چه چیزهایی قرار دارند. مواردی مانند:

  • نزدیکی به مدرسه، فروشگاه‌های خرید، کلینیک، بیمارستان و مسجد
  • نزدیکی به امکانات رفاهی و تفریحی مانند پارک، استخر و محوطه بازی مخصوص کودکان
  • جاذبه‌های گردشگری اطراف
  • نزدیکی به ایستگاه مترو، اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل عمومی

سعی کنید سبک زندگی آن منطقه را در سایت خود نشان دهید. آیا آن‌جا محله‌ای امن و ساکت و ایده‌آل برای خانواده‌های جوان است یا منطقه‌ای شلوغ و نزدیک به بهترین رستوران‌ها، سینما و سالن‌های کنسرت؟

این صفحات نه تنها مشتریانتان را در مورد اماکنی باخبر می‌کنند که از آن‌ها آگاه نیستند، بلکه احتمال ایندکس شدن صفحه شما را برای جستجوهای مشخص‌تر بیشتر می‌کنند.

صفحه‌ای را به بخش تماس با ما اختصاص دهید

یکی دیگر از مواردی که زمان طراحی سایت املاک باید به آن دقت کنید، اختصاص دادن صفحه‌ای به بخش تماس با ما است. خریداران همیشه دنبال راهی برای تماس با می‌گردند، پس این صفحه را در معرض دید آن‌ها قرار دهید و باید اطلاعات به‌روز داشته باشد.

اگر جزئیات تماس شما قدیمی باشد، مشتریان خود را از دست می‌دهید و در نتیجه درآمد کمتری خواهید داشت. در این صفحه از کال تو اکشن‌های مناسب و سایر کلمات هیجان‌انگیز مانند مشاوره رایگان استفاده کنید تا کاربر متقاعد به تماس گرفتن با شما شود.

استفاه از فیلترهای دقیق و سیستم مسیریابی ساده

یکی از اصول طراحی سایت املاک یا هر سایت دیگری استفاده از سیستم مسیریابی یا نویگیشن ساده است. در سایت شما باید لینک‌ها مشخص باشند و کاربر بتواند با استفاده از فیلترهای مختلف چیزی را که دوست دارد، بهتر پیدا کنید.

به آن‌ها اجازه دهید به کمک فیلترها ملک مورد نظر خود را براساس نوع، قیمت، متراژ، منطقه قرارگیری و شاخص‌های موجود دیگر فیلتر کنند. یک نوار جستجو در سایت خود به همراه گزینه‌های مرتب کردن قرار دهید تا تجربه گردش و جستجوی آن‌ها در سایت سفارشی‌تر باشد.

همچنین پس از طراحی سایت املاک خود و گذشت مدتی، آن را به‌صورت منظم از نظر نبود صفحات ۴۰۴، لینک‌های مرده یا مشکلاتی مانند سرعت لود آهسته بررسی کنید. مطمئن شوید الگوریتم فیلتر کردن گزینه‌ها همیشه به‌درستی کار می‌کند.

این مطلب رو حتما ببینید:
طراحی لندینگ پیج! معرفی انواع لندینگ پیج و اصول طراحی آن ها

طراحی رسپانسیو

طراحی سایت برای املاک یا هر سایت دیگری باید رسپانسیو باشد، چون کاربران از دستگاه‌های مختلف وارد سایتتان می‌شوند. بنابراین سایت خود را برای لود روی دستگاه‌های با اندازه نمایشگر و دقت‌های مختلف تست کنید.

توصیه می‌کنیم زمان طراحی سایت املاک یک نسخه موبایل از آن را نیز طراحی کنید. کاربران روی دستگاه موبایل خود در مقایسه با لپ تاپ و کامپیوتر، به‌ شیوه‌ای متفاوت با این سایت‌ها تعامل برقرار می‌کنند.

یک مثال از بهینه‌سازی سایت برای موبایل استفاده از دکمه‌ها و لینک‌های بزرگتر است. کاربران دسکتاپ از موس استفاده می‌کنند اما کاربران موبایل باید از انگشتان خود استفاده کنند که دقت آن در حد مشابه نیست. تغییرات مفید این چنینی باعث خواهد شد گردش و جستجوی آن‌ها در سایت شما لذت‌بخش‌تر باشد.

طراحی سایت املاک

سخن نهایی

گستردگی اینترنت و رو آوردن بیشتر کسب‌وکارها به آن باعث شده است نحوه استفاده افراد نیز از فضای آنلاین تغییر کند. در گذشته افرادی که خواهان خرید یک ملک یا خانه بودند، باید به بنگاه‌های خرید و فروش خانه مراجعه می‌کردند و سپس برای بازدید به خانه مورد نظرشان می‌رفتند. نتیجه آن صرف وقت و هزینه زیاد برای گشتن ملک و انتخاب نهایی بود.

اما امروزه آن‌ها ابتدا ملک مورد نظر را در اینترنت بررسی می‌کنند و سپس تصمیم به بازدید حضوری از آن می‌گیرند. در مطلب بالا به نکاتی اشاره کردیم که افراد زمان طراحی سایت املاک باید در نظر بگیرند و مجددا می‌گوییم اگر دانش لازم را ندارید، از یک طراح وب کمک بگیرید.

در نهایت اگر می خواهید بیشتر در خصوص مزایای داشتن سایت بدانید، اینجا کلیک کنید!

سوالات رایج
  • زمان طراحی سایت برای املاک باید به چه چیزهایی دقت کنید؟

رسپانسیو بودن طراحی برای لود بهینه روی دستگاه‌های موبایل، استفاده از فیلترهای مختلف و تصاویر با کیفیت.

  • چرا باید طراحی سایت املاک را باید جدی گرفت؟

چون خریداران امروزی قبل از هر چیزی در اینترنت ملک مورد نظرشان را جستجو می‌کنند و زمانی که سایت نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.

  • آیا وردپرس انتخاب مناسبی برای طراحی سایت املاک است؟

وردپرس محبوب‌ترین انتخاب در بین شرکت‌های مدیریت ملک، شرکت‌های ملاک و مستغلات و دلال معاملات ملکی است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)


برچسب ها: دانستنی های وب

مقالات مرتبط

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *